Każdy nowy samochód z silnikiem Diesla wyposażony jest w filtr cząstek stałych. Filtr zamontowany jest w układzie wydechowym wyglądem przypomina klasyczny tłumnik . jednak dodatkowo wyposażony jest w szereg czujników monitorujących jego pracę .Sprawny pełni funkcję oczyszczania spalin jednak z czasem potrafi sprawić wiele kłopotów. Samochody z większym przebiegiem zaczynają emitować więcej zanieczyszczeń ,wynika to z naturalnego zużywania się części silnika tj. wtryskiwacze, turbosprężarka, tłoki, cylindry . Filtr zamontowany w samochodzie nie radzi sobie z tak dużą ilość zanieczyszczeń dochodzi do zatkania filtra. Kolejny problem dla filtra to jazda na krótkich trasach. Filtr nie jest w stanie osiągnąć przez odpowiednio długi czas wysokiej temperatury , dochodzi do stopniowego zapychania filtra co sygnalizowane jest poprzez zaświecenie się kontrolki awari filtra. Zatkany filtr to spadek mocy silnika, jego duszenia się, a w przypadku dużego zanieczyszczenia może dojść do przełączenia się auta na tryb awaryjny w skrajnych przypadkach może dojść do unieruchomienia pojazdu. Nie sprawny filtr jak również któryś z czujników obsługujących go to również kłopoty dla silnika. Sterownik silnika nadzoruje pracę filtra gdy zapełnienie filtra jest odpowiednie zostaje uruchomiony proces wypalania się .Proces wypalania się polega na podniesieniu temperatury spalin poprzez wtrysk dodatkowych ilości paliwa przez wtryskiwacze . Przy zbyt częstym włączaniu się funkcji regeneracji część dodatkowego paliwa przedostaje się do oleju co powoduje utratę jego własności smarnych . Olej silnikowy rozrzedzony ropą nie zapewnia odpowiedniego smarowania i dochodzi do zatarcia silnika .
Nasza firma proponuje usługę wyłączenia funkcji obsługi filtra w sterowniku silnika. Sam filtr zastąpiony zostaje klasycznym katalizatorem z odpowiednią normą spalin. Samochód bez problemu przechodzi badanie techniczne na stacji kontroli .